چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تسهیم دانش | academy | 13364

سلام و عرض ادب فراوان خدمت شما پژوهشگر عزیز و دوستدار علم. نام محصول دانلود: چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تسهیم دانش | رده محصول: روانشناسی و علوم تربیتی | آیدی فایل: 13364 | برچسب های فایل: چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تسهیم دانش;چارچوب مبانی نظری; و فصل دوم تحقیق; تسهیم دانش در هنگام پرداخت از هر کدام از درگاه های بانک توجه داشته باشید از همه کارت های عضو شتاب پرداخت میسر است و محدودیتی وجود ندارد.

بسيار نازك و بدن نما پوشيده چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تسهیم دانش است و با وجود اين كه چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تسهیم دانش زنگ خطر را توي سر خودش چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تسهیم دانش مي شنود، همچنان اصرار مي ورزد چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تسهیم دانش كه همسرش اشتباه مي كرده و چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تسهیم دانش اينكه حق با خود اوست، چند چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تسهیم دانش دقيقه طول نمي كشد كه زنگ

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تسهیم دانش

ارتباط با ما

... دانلود ...

عنوان محصول: چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تسهیم دانش

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: 30صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

قبل از توضیح مفهوم دانش، لازم است که بین «داده» و «اطلاعات» که کم و بیش القا کننده‌ی مفهوم دانش هستند، تفاوت قائل شویم.

داده ها:«داده‌ها» رشته واقعیت های عینی و مجرد در مورد رویدادها هستند. از دیدگاه سازمانی، داده‌ها - به درستی یک سلسله معاملات ثبت شده‌ی منظم تلقی شده‌اند. داده‌ها تنها بخشی از واقعیت ها را نشانمی دهندو از هر نوع قضاوت، تفسیر ومبنای قابل اتکا برای اقدام مناسب تهی هستند. داده‌ها را می‌توان مواد خام عناصر مورد نیاز برای تصمیم‌گیری به شمار آورد، چراکه نمی‌توانند عمل لازم را تجویز کنند. داده‌ها نشانگر ربط، بی‌ربطی و اهمیت خود نیستند، امّا به هر حال برای سازمان های بزرگ اهمیت زیادی دارند، چراکه مواد اولیه‌ی ضروری برای خلق دانش به شمار می‌روند( کشاورزی، 1386).

اطلاعات: «اطلاعات» را نوعی پیام به شمار می‌آورند. پیام مورد نظر ما معمولاً به شکل مدرکی مکتوب یا به صورت ارتباطی شنیداری یا دیداری نمود می‌یابد. اطلاعات باید متضمن آگاهی و حاوی داده‌هایی تغییر دهنده باشد. واژه‌ی اطلاعاتدر انگلیسی به معنای «شکل دادن» نیز به معنی «شکل دادن» بینش و دید دریافت کننده‌ی اطلاعات است. اگر بخواهیم معنی واژه‌ی مورد بحث را دقیق تر و سختگیرانه‌تر روشن کنیم، باید بگوییم: «تنها گیرنده می‌تواند مشخص کند که دریافتی‌های اوواقعاً اطلاعات بوده و او را تحت تأثیر قرار داده است».

اطلاعات برخلاف داده‌ها، معنی‌دار هستند. به قول پیتر دراکر: «داشتن ارتباط و هدف، ویژگی اطلاعات است». اطلاعات، نه تنها دارای قابلیت تأثیرگذاری بر گیرنده هستند، بلکه خود نیز شکل خاصی دارند وبرای هدف خاصی سازمان می‌یابند. داده‌ها زمانی به اطلاعات تبدیل می‌شوند که ارائه دهنده‌ی آنها، معنی‌ و مفهوم خاصی به آنها ببخشد. با افزودن ارزش به داده‌ها، در واقع آنها را به اطلاعات تبدیل می‌کنیم(نصر اصفهانی و همکاران، 1387).

دانش: «دانش» مخلوط سیالی از تجربیات، ارزش ها، اطلاعات موجود و نگرش های کارشناسی نظام یافته است که چارچوبی برای ارزشیابی و بهره‌گیری از تجربیات و اطلاعات جدید به دست می‌دهد. دانش، در ذهن دانشور به وجود آمده و به کار می‌رود. دانش در سازمان ها نه تنها در مدارک و ذخایر دانش، بلکه در رویه‌های کاری، فرایندهای سازمانی، اعمال و هنجارها مجسم می‌شود. این تعریف، از اول مشخص می‌کند که دانش ساده و روشن نیست، مخلوطی از چند عامل متفاوت است؛ سیالی است که در عین حال ساختارهای مشخصی دارد و نهایت اینکه، ابهامی و شهودی است و به همین علت، به راحتی نمی‌توان آن را در قالب کلمات گنجاند و به صورت تعریفی منطقی عرضه کرد.

دانش در خود مردم وجود دارد و بخشی از پیچیدگی ندانسته‌های انسانی است. ما گرچه به طور سنتی، سرمایه‌ها را مشخص و ملموس می‌دانیم، امّا سرمایه‌ی دانش را نمی‌توان به راحتی تعریف کرد. درست مشابه ذره اتمی که می‌تواند موج یا ذره باشد، بسته به اینکه دانشمندان چگونه وجود آن را دنبال کنند. دانش به شکل های پویا و نیز انباشته و ایستا قابل تصور است (رضائیان، 1381: 21).

دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده‌ها ریشه می‌گیرند. تبدیل اطلاعات به دانش در عمل بر عهده خود بشر است. با نگرش فراتری به این موضوع، آشکار می‌شود که معمولاً «دانش پایه» عامل تمایز بین داده، اطلاعات و دانش است. این یکی از دلایلی است که در محیط و فضای متکی به دانش، برخی موسسات یا شرکتها می‌توانند همچنان برتری های اقتصادی و رقابتی خود را حفظ کنند. «کوهن» و «لونیتال» در مباحث خود، این حقیقت را تشریح می‌کنند که گسترش دانش منوط به شور و هیجان یادگیری و دانش پیشین است(نصر اصفهانی و همکاران، 1387).

👇محصولات مشابه با چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تسهیم دانش👇

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تسهیم دانش پرسشنامه تسهیم دانش چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق سبک های هویت چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق حضور ذهن چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق اتیسم چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق ازدواج چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق فراشناخت چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق هوش معنوی چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق سبک های دلبستگی

👇محصولات تصادفی👇

طراحی مجتمع مسکونی-جزییات کامل-پژوهش ارشد ویژگی های نوزاد سالم مقاله ترجمه شده اقلام تعهدی و عملکرد بازده سهام بر اساس فعالیت های تامین مالی خارجی به همراه اصل مقاله بررسی نقش پیش بین کمال گرایی، درونی سازی لاغری، شاخص توده بدنی و خود شیء انگاری بر اختلالات خوردن با واسطه گری نارضایتی بدنی پروژه:انواع کابل های شبکه دانلود گزارش کارآموزی تعمیرات موبایل انواع پمپ ها و تعمیر آنها هنجاریابی واعتبار سنجی فرم تجدید نظر شده پرسش نامه شخصیتی آیزنک در جمعیت ایرانی پاورپوینت جائیکه خدا می خواهد باشم برآورد مالی شركتها و سازمانهای مختلف و اثر آن بر تورم گزارش کاراموزی بررسی قانون كار پاورپوینت بررسی مسمومیت ها دانلود مقاله نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی پاورپوینت بازو پایان 64 اسلاید به همراه فایل Word دانلود تاریخچه بیمه 72 ص

👇کلمات کلیدی👇

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق تسهیم دانش;چارچوب مبانی نظری; و فصل دوم تحقیق; تسهیم دانش