مقاله درباره اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی | academy | 3330

سلام و عرض ادب فراوان خدمت شما پژوهشگر عزیز و دوستدار علم. نام محصول دانلود: مقاله درباره اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی | رده محصول: روانشناسی و علوم تربیتی | آیدی فایل: 3330 | برچسب های فایل: اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی;ارزشیابی;هدف از ارزشیابی;ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی;تست ارزشیابی;طریقه ارزشیابی;اصول برنامه ریزی;برنامه ریزی;تجزیه و تحلیل;امتحان و ارزشیابی;دانلود;دانلود مقاله;دانلود تحقیق;دانلود پایان نامه در هنگام پرداخت از هر کدام از درگاه های بانک توجه داشته باشید از همه کارت های عضو شتاب پرداخت میسر است و محدودیتی وجود ندارد.

بسيار نازك و بدن نما پوشيده مقاله درباره اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی است و با وجود اين كه مقاله درباره اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی زنگ خطر را توي سر خودش مقاله درباره اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی مي شنود، همچنان اصرار مي ورزد مقاله درباره اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی كه همسرش اشتباه مي كرده و مقاله درباره اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی اينكه حق با خود اوست، چند مقاله درباره اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی دقيقه طول نمي كشد كه زنگ

مقاله درباره اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی

ارتباط با ما

... دانلود ...

عنوان محصول: مقاله درباره اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی

*اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی*

مقدمه:

پیشرفت تحصیلییكی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی می‌توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش كیفیت آموزش و پرورش یاد كرد . معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی كه دانش آموزان در دروس مختلف كسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می كنند .

یك مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام ارزشیابی است . ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از قبیل نقاط قوت و ضعف موجود در طرح ، صحت و دقت نحوه ارزشیابی و میزان آمادگی شاگردان برای قبول آموزشهای بعدی را در اختیار معلم قرار می دهد .

نتایج ارزشیابی تشخیص و مقایسه آن با ارزشیابی پایان تدریس می تواند معیار موثری باشد زیرا تا اطلاعات بدست آمده ، از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار شود . نتیجه ارزشیابی و سنجش میزان یادگیری شاگردان می تواند نمایانگر موفقیت یا عدم موفقیت برنامه آموزشی باشد . اگر نتایج ارزشیابی چندان رضایت بخش نباشد می تواند دلایل زیر را برای توجیه آن بكار برد .

1-بیان نشدن هدف آموزش به طور صریح و روشن .

2-خوب نبودن كیفیت محتوا

3-عدم تناسب روش تدریس با هدف تدریس

4-فراهم نشدن شرایط لازم برای یادگیری

5-ناتوانی دانش آموزان به دلایل مختلف (وجود مشكلات شخصی)

6-عدم تناسب نحوه ارزشیابی با هدف به این صورت كه سئوالها گنگ بیان شده باشند یا آنقدر طولانی باشند كه تمام وقت شاگرد برای خواندن متن صرف شود یا سوالات متناسب با زمان پاسخگویی نباشند .

بهرحال معلم باید از تجارب حاصل از طرح و برنامه برای طراحی بعدی و پیشبرد هدفهای آموزشی استفاده كند . در واقع ارزشیابی جهت اصلاح مستمر برنامه است كه می‌تواند معلم را نسبت به فعالیت های رو به رشد خود امیدوار سازد .

متاسفانه وقتی سخن از امتحان به میان می آید نوعی غرور در شخصیت معلم و نگرانی و اضطراب در چهره شاگردان بوضوح مشاهده می شود . مفاهیم مختلف ارزشیابی برای شاگردان همراه با تدریس است زیرا در آنها معنای شكست یا موفقیت را تداعی می كند . معلم همواره از امتحان به عنوان یك ابزار قدرت استفاده می كند و با ایجاد زمینه های نامطلوب آموزشی نوعی وحشت از امتحان ایجاد می كند در حالیكه امتحان مشخص می سازد كه معلم و فراگیر تا چه حدی به هدفهای آموزشی نایل شده اند .

هدفهای ارزشیابی و امتحان

امتحان و ارزشیابی اگر به صورت صحیح و علمی انجام گیرد امكان دستیابی به هدفهای بسیاری را فراهم می كند كه مهمترین آنها عبارتند از :

1-كشف نقط قوت و ضعف دانش آموزان در هر یك از زمینه های یادگیری به منظور برنامه ریزی برای اصلاح نارسایی ها .

2-ایجاد انگیزه و رغبت در دانش آموزان در جهت یادگیری و مطالعه صحیح .

3-كشف نقاط مثبت و منفی روش تدریس معلم و كوشش برای اصلاح كیفیت .

4-بررسی نارسائی های احتمالی برنامه درسی به منظور ارائه پیشنهاد به مسئولان برنامه ریزی .

5-تعیین نمره دانش آموز به منظور

الف : پیش بینی امكانات آموزش جبرانی برای دانش آموزان ضعیف

ب : پیش بینی امكانات آموزش جبرانی فشرده برای دانش آموزان قوی

تهیه بانك سوالات استاندارد :

برای اینكه اشكالات و محدودیت های موجود در سوالهای امتحانی ریاضی متوسطه مشخص شود باید بررسی در روی سئوالات امتحانی سالهای مختلف به عمل آمد نتایج حاصل از این بررسی نشان داد كه اولاً بسیاری از طراحان سوالهای امتحانی به جنبه ای سطحی یادگیری توجه دارند و گنجاندن مطالب اساسی در سوالهای امتحانی غفلت می ورزند . ثانیاً بین سوالهای طرح شده در استانهای مختلف كشور موازین مورد ارزشیابی تفاوت فراوانی وجود دارد بطوریكه نمی توان گفت ارزشیابی در مناطق كشور یكسان است . بانك سوالات می تواند به عنوان یك وسیله یا ابزار آموزشی و ارزشیابی مورد استفاده معلمان قرار گیرد . بانك سوالات می تواند شامل سوالاتی با سطح دشواری آسان ، متوسط و دشوار باشد كه با یك علامت خاص معرفی شود . سئوالاتی كه اكثریت دانش آموزان پاسخ دهند جزء سوالات‌آسان و سئوالاتی بین 40 تا 70% دانش آموزان پاسخ دهند سئوالات متوسط و سوالاتی كه كمتر از 40% پاسخ دهند سوالات دشوار نام برده شود با استفاده از دبیران مجرب و كارآزموده كه تدریس درس خاصی را به عهده داشته باشند و به صورت یك كار گروهی بانك سوالات را تهیه و در اختیار معلمین قرار دهند . هر معلم بسته به نوع ارزشیابی كه مایل است در فصلی خاص انجام دهد سئوالات را آسانرا متوسط و را دشوار انتخاب كند و در تهیه سوالات از آسان به دشوار تنظیم شود .

ارزشیابی در سه مرحله انجام گیرد :

👇محصولات مشابه با مقاله درباره اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی👇

مقاله درباره راه کارهای اندازه گیری شاخص های بهره وری مقاله درباره طراحی و محاسبه شاخص های اندازه گیری بهره وری مقاله اندازه‌گیری الكتریكی مقاله بررسی مقیاس یا اندازه گیری مقاله درمورد ازمون و کالیبراسیون و اندازه گیری مقاله درمورد اندازه گیری و کنترل کیفیت در جهان مقاله درمورد راهنمای اندازه گیری شاخص های بهره ور مقاله درمورد بررسی سیستم اندازه گیری عملکرد در بیمارستان مقاله درباره ارزشیابی محصول و ایده نو

👇محصولات تصادفی👇

پروژه آباکوس برنامه نویسی فروشگاه اینترنتی کتاب پاورپوینت با موضوع گرماوزن سنج تأثیر سیاست صحیح قیمت گذاری بر كالاها و خدمات گردشگری بر جذب گردشگران خارجی به كشور پاورپوینت بررسی تکنیکهای کمی (فصل دهم کتاب تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها زاهدی) دانلود پاورپوینت استراتژیهای تغییر و تحول سازمان دانلود پاورپوینت چرخه سلولی بررسی و شبیه سازی عملكرد كنترلر CAN پرسش نامه آمادگی برای تغییر دونهام و همکاران گزارش کارآموزی ساخت سوله و ساختمان اداری مقاله بررسی بورس اوراق بهادار مقاله بررسی مرور زمان در آیین دادرسی كیفری و حقوق جزا پاورپوینت اثربخشی سازمان (فصل سوم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید) بررسی جرائم زنان در زندان بجنورد و تاثیر کارکرد زندان بر آنان و خانواده شان اصول طراحی هیدروسیکلون های جداکننده جامد از مایع د رآب وفاضلاب

👇کلمات کلیدی👇

اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی;ارزشیابی;هدف از ارزشیابی;ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی;تست ارزشیابی;طریقه ارزشیابی;اصول برنامه ریزی;برنامه ریزی;تجزیه و تحلیل;امتحان و ارزشیابی;دانلود;دانلود مقاله;دانلود تحقیق;دانلود پایان نامه