مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی | academy | 4137

سلام و عرض ادب فراوان خدمت شما پژوهشگر عزیز و دوستدار علم. نام محصول دانلود: مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی | رده محصول: روانشناسی و علوم تربیتی | آیدی فایل: 4137 | برچسب های فایل: مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی;مبانی نظری و پیشینه با موضوع هوش معنوی در هنگام پرداخت از هر کدام از درگاه های بانک توجه داشته باشید از همه کارت های عضو شتاب پرداخت میسر است و محدودیتی وجود ندارد.

بسيار نازك و بدن نما پوشيده مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی است و با وجود اين كه مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی زنگ خطر را توي سر خودش مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی مي شنود، همچنان اصرار مي ورزد مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی كه همسرش اشتباه مي كرده و مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی اينكه حق با خود اوست، چند مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی دقيقه طول نمي كشد كه زنگ

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی

ارتباط با ما

... دانلود ...

عنوان محصول: مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی

در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع هوش معنوی

هوش معنویتعریف هوش

از هوش تعریف واحدی به دست نیامده و صاحب نظران مختلف آن را به گونه های متفاوتی تعریف کرده اند. نمی توان تعریف مشخصی از هوش به دست آورد که مورد توافق همه روانشناسان وابسته به رویکردهای مختلف باشد. با این حال عناصری از هوش وجود دارند که مورد توافق غالب پژوهشگران است. گیج و برلاینر[1] (1992) این عناصر را در سه دسته تقسیم کرده ا ند؛

- توانایی پرداختن به امور انتزاعی: منظور این است که افراد با هوش بیشتر با امور انتزاعی (اندیشه ها، نمادها، روابط، مفاهیم، اصول) سروکار دارند تا امور عینی (ابزارهای مکانیکی، فعالیت‌های احساسی).

- توانایی حل کردن مسائل:یعنی توانایی پرداختن به موقعیت های جدید، نه فقط دادن پاسخ‌های از قبل آموخته شده به موقعیت های آشنا.

- توانایی یادگیری: به ویژه توانایی یادگیری انتزاعیات، از جمله انتزاعیات موجود در کلمات و سایر نمادها و نیز توانایی استفاده از آنها(به نقل از سیف، 1387).

روانشناسان مختلف تعاریف گوناگونی از هوش ارائه کرده اند و همینطور هوش را به انواع مختلفی تقسیم کرده اند. از جمله اینکه؛ نظریه هوش سه بخشی استرنبرگ یکی از معروف ترین رویکردها درباره هوش است. طبق این نظریه هوش دارای سه چهره است؛ هوش تحلیلی، هوش آفریننده و هوش عملی. منظور از هوش تحلیلی، توانایی انسان در برخورد موثر با مسائل است. هوش آفریننده، تولید اندیشه های نو، پیشنهاد دادن روش های نو، برخورد متفاوت با مسائل و ترکیب اطلاعات به راههای جدید است و هوش عملی، توانایی پرداختن به مسائل و مشکلات زندگی روزانه است. هوارد گاردنر[2] نیز یکی از نظریه پردازان هوش چندگانه، نظریه ای وضع کرده شامل هشت نوع هوش متفاوت به نام های؛ هوش زبانی (کلامی)، هوش موسیقیایی، هوش منطقی – ریاضی، هوش فضایی، هوش بدنی – جنبشی، هوش طبیعت گرایانه، هوش میان فردی و هوش درون فردی. در نظریه گاردنر هوش به صورت توانایی حل مسئله یا ساختن چیزی با ارزش تعریف شده است و افراد از لحاظ هوش های مختلف با هم متفاوت‌اند(کروکشانک[3]، جنکینس[4] و متکالف[5]، 2006). وولفولک[6] (2005) اشاره کرده است نظریه ی گاردنر تنها به این هشت نوع منحصر نمی شود گاردنر هوش روحانی یا معنوی را نیز مطرح کرده و آن را به عنوان توانایی اندیشیدن درباره پرسش های بزرگ مربوط به معنای زندگی تعریف کرده است.

هم گاردنر و هم استنربرگ معتقدند هوش در فرهنگ های مختلف به صورت های متفاوت ظاهر می‌شود.در جوامع غربی هوش بیشتر شناختی است و شامل پردازش اطلاعات است. در حالی که در جوامع شرقی مؤلفه های گوناگون عملكرد و تجربه انسان، از جمله شناخت، شهود و هیجان را در یك ارتباط كامل[7](یکپارچه) در بر می گیرد (سیف، 1387). در مجموع، هوش عموماً باعث سازگاری فرد با محیط می شود و روش های مقابله با مسائل و مشكلات را در اختیار او قرار می­دهد. توانایی شناخت مسأله، ارائه راه حل پیشنهادی برای مسائل مختلف زندگی و كشف روش های كارآمد حل مسائل از ویژگی های افراد باهوش است(وولفولک،2005).

2- 2- 2- مفهوم معنویت

معنویت[8] یکی از نیازهای درونی انسان بوده و برخی صاحب نظران آن را متضمن بالاترین سطح زمینه‌های رشد شناختی اخلاقی و تلاش همواره ی آدمی برای معنا بخشیدن به زندگی و پاسخ به چراهای زندگی می دانند. همین امر باعث شده است که سازمان بهداشت جهانی نیز در تعریف ابعاد وجودی انسان علاوه بر ابعاد جسمانی، روانی، اجتماعی به بعد معنوی نیز اشاره کند و بعد چهارم یعنی بعد معنوی را نیز در رشد و تکامل انسان مطرح کند (یعقوبی، 1388). معنویت به عنوان انرژی، معنا، هدف و آگاهی در زندگی است. جست وجوی مداوم برای یافتن معنا و هدف زندگی است. درك عمیق و ژرف ارزش زندگی، وسعت عالم، نیروهای طبیعی موجود، و نظام باورهای شخصی است (زارعی متین و همکاران، 1390).

[1]. Gage&Berliner

[2]. Howard Gardner

[3]. Cruickshank

[4]. Jenkins

[5]. Mercalf

[6]. Woolfolk

[7]. Integrative relation

[8]. Spirituality

👇محصولات مشابه با مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی👇

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع تربیت معنوی پیشینه تحقیق و مبانی نظری هوش معنوی پیشینه تحقیق و مبانی نظری تربیت معنوی مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع پیشینه‌ی سوگیری توجه پیشینه تحقیق و ادبیات نظری هوش معنوی مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عزت نفس مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع خودکارآمدی مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع خودکنترلی

👇محصولات تصادفی👇

نمونه قرارداد حق التدریس دانلود اقدام پژوهی چگونه دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی رابه کارگروهی یاهمیاری درکلاس علاقه مند کنم پروژه اماری اوقات فراغت و عملکرد دانش آموزان در مدرسه و خانه دانلود گزارش کارآموزی در یک شرکت فناوری اطلاعات جزوء اصول حسابرسی مبانی نظری و پیشینه پژوهش در باره ی اشتیاق شغلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض کار خانواده مبانی نظری بیماری قلبی حقوق حاکم بر مردم از دیدگاه امام علی (ع) مقاله بررسی عوامل شكست اوپك پاورپوینت سبک اصفهانی پاورپوینت سازه های بلند دانلود پاورپوینت بررسی استقلال درحسابرسی تجزیه و تحلیل سیستم داروخانه پروژه مهندسی نرم افزار سیاستهای آموزشی فرانسه

👇کلمات کلیدی👇

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی;مبانی نظری و پیشینه با موضوع هوش معنوی