معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران | academy | 7208

سلام و عرض ادب فراوان خدمت شما پژوهشگر عزیز و دوستدار علم. نام محصول دانلود: معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران | رده محصول: معماری | آیدی فایل: 7208 | برچسب های فایل: معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران ;برررسی معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران ;معماری عامیانه ; جایگاه آن در تاریخ ;معماری ایران در هنگام پرداخت از هر کدام از درگاه های بانک توجه داشته باشید از همه کارت های عضو شتاب پرداخت میسر است و محدودیتی وجود ندارد.

بسيار نازك و بدن نما پوشيده معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران است و با وجود اين كه معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران زنگ خطر را توي سر خودش معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران مي شنود، همچنان اصرار مي ورزد معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران كه همسرش اشتباه مي كرده و معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران اينكه حق با خود اوست، چند معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران دقيقه طول نمي كشد كه زنگ

معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران

ارتباط با ما

... دانلود ...

عنوان محصول: معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران

معماری عامیانه و چایگاه آن در تاریخ معماری ایران

كشور بزرگ ایران دارای گنجینه هایی غنی از معماری عامیانه می باشد كه بخش بزرگی از آن تا به حال ناشناخته مانده است. هر چند كه از حدود دهه 60 میلادی شناخت معماری عامیانه به عنوان بخشی از فرهنگ معماری معاصر به شكلی منظم آغاز شده و تاكنون مورد توجه گرفته است، اما این مباحث آنگونه كه باید در ایران مطرح نشده است.

یكی از ویژگی های عامیانه، ناشناخته بودن و گمنام بودن آن است، تا جایی كه آنرا در برابر معماری یادمانی قرار میدهد. بانگاهی به منابع نگاشته شده درباره معماری گذشته كشور های مختلف خواهیم دید كه معماری نوع دوم یا یادمانی بیشتر مورد توجه تاریخ نگاران معماری بوده است، هر چند كه در كشورهای غربی در سالهای اخیر درباره معماری عامیانه مشكل تاریخ گذاری بناها بوده در كنار مشكلات دیگر تغییرات و كمبود مدارك و اسناد.

در این مقاله سعی بر این است كه تا به جایگاه معماری عامیانه ایران در تاریخ معماری ایران، بر اساس منابع موجود اشاره شود و به برخی سئوالات اساسی در دو زمینه ابزار و روش كه باعث می شود معماری عامیانه نتواند جایگاه مناسب خود را در تاریخ معماری ایران بیابد، پرداخته شود.

برای اینكه بتوانیم تصویر روشن از جایگاه معماری عامیانه در تاریخ معماری ایران داشته باشیم در آغاز مقاله مروری بر تاریخچه بحث معماری عامیانه و تعاریف مختلف آن داریم. سپس به تاریخ معماری پرداخته و رابطه این دو با هم مقایسه می كنیم. پس از آن به مشكلات و موانع موجود خواهیم پرداخت.

حدود قرن است كه معماری به عنوان بخشی از مباحث نظری و جزئی از تحقیقات تجربی معماری مطرح می باشد. پیش از این در سده نوزدهم نیز معماری عامیانه كه كمی جلوتر به تعاریف مختلف آن خواهیم پرداخت، از طرف اشخاصی چون وی.لكحخ لئ.گ . سیدنی نه تحت عنوان نوع معماری بلكه به عنوان بخشی از یك دایره المعارف معماری و كتابی درباره تاریخ تكامل مسكن در انگلستان مورد بحث قرار گرفته بود. این دو نویسنده در كتابهای خود معماری غیر یادمانی مانند خانه های ساده با نقشه چهار گوش و مدور و یا گونه های مختلف خانه در نقاط مختلف به خصوص كوهستانی فرانسه و مناطق مختلف انگلستان را به بحث گذاشته اند. به هر حال تا پس از جنگ جهانی دوم نمی توان گفت كه معماری عامیانه جایگاه ویژه ای در مباحث معماری داشته است.

با مروری به نوشته های مختلف درباره معماری عامیانه متوجه می شویم كه نویسندگان مختلف واژه های گوناگونی برای این نوع معماری به كار گرفته اند. معماری بومی، مردمی، ناشناخته و عامیانه برخی از این واژه های می باشند. واژه معماری بومی یكی از واژه ه ایی است كه در فارس به عنوان معادل انگلیسی آن به كار گرفته می شود.

هر چند كه این واژه برگردان مناسبی می باشد، اما با مقایسه با تعاریف ارائه شده از «معماری بومی» گویای آن نمی باشد. معماری بومی یا سرزمینی می تواند به هر نوع معماری كه به یك مكان خاص تعلق داشته باشد، گفته شود. این می تواند معماری ساختمانهای ساده روستایی شهری تا ساختمانهای بزرگ و حتی بناهای یادمانی را در بر می گیرد. این موضوع بخصوص در ایران كه چه بناهای كوچك و چه بناهای بزرگ جوابگوی نیازهای محلی و هماهنگ با محیط اطراف بوده، كاملاً صادق است. برای نمونه می توان از معماری مساجد و امازداه آن نیز هر چند كه دارای حیاط مركزی می باشند، اما فضایی تالار مانند نیمه باز در بخش رو به قبله آن پیوند بسیار زیبایی با محیط اطراف دارد.

اما تعاریف ارائه شده برای این نوع معماری با واژه معماری بومی سازگار نیست. راپاپورت یكی از پیش كسوتان این بحث در دنیا، معماری بومی تعریفی مشخص تر ارائه می دهد. او معماری بومی را معماری می داند كه در برابر معماری رسمی شاخص شناخته شده و یادمانی قرار می گیرد.به عبارت دیگر معماری مظلوم تر، ساده تر، مردمی تر و در مجموع معماری كه جوابگوی نیازهای قشر عام جامعه باشد او همچنین اعتقاد دارد كه معماری یادمانی یا «والا» می تواند ریشه در معماری عامیانه داشته باشد. بحث درباره ویژگیهای مختلف نظری معماری عامیانه در محافل علمی غرب بسیار گسترده تر است و مراكز و نشریات متعددی به تحقیق و ارائه نوشته های

👇محصولات مشابه با معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران👇

تحقیق رشته معماری: معماری اسلامی در ایران پاورپوینت بررسی جایگاه آب در معماری اسلامی پاورپوینت آشنایی با تاریخ معماری تزئینی تاریخ معماری اسلامی (گنبد سلطانیه) موسیقی در معماری ایران بررسی معماری ایران معماری معاصر ایران شوادان در معماری جنوب ایران پاورپوینت معماری ایران بعد از اسلام

👇محصولات تصادفی👇

نمونه قرارداد کانال کشی کولر سیری در نگارگری لیرلتی از قدیم تا اكنون مقاله درمورد پروژه مالی یک شرکت سنجش شبکه ی نوری کتاب اموزش جامع و کاربردی نرم افزار powerpoint 2010 پاورپوینت فوق العاده عالی زبان تخصصی تربیت بدنی پیشینه تحقیق و ادبیات نظری هوش معنوی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سواد مالی و رفاه مالی پروژه کارآفرینی تولید کنسرو ماهی پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی گزارش کارآموزی ساختمان2 مقاله بررسی روند رشد فن آوری در موتورهای دیزلی، بنزینی و موضوع گازسوز گزارش كارآموزی كاردانی رشته كامپیوتر پروژه کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید شیلنگ پی وی سی دانلود پاورپوینت مبانی الکترونیک 1 25 اسلاید

👇کلمات کلیدی👇

معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران ;برررسی معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران ;معماری عامیانه ; جایگاه آن در تاریخ ;معماری ایران